TERCERA SETMANA DE CONFINAMENT:
Recordau que teniu temps per
poder-ho fer tot i és tot molt senzill. Aquí vos deix el meu mail evajipo@gmail.com per anar enviant el
que aneu fent cada setmana, ja sigui en foto o vídeo, etc.
1r i 2n curs (primer cicle):
Recordem el què són alguns dels
elements del so? Recordes el què són? Aquesta setmana treballarem l’Altura i la Intensitat. Anima’t
a aprendre’ls amb aquests contes i cançons.
L’Altura:
1. El que has de fer primer és: Escolta
i mira atentament aquest conte sobre Les
aventures de Jordiet. En aquest capítol 1, Jordiet ha de viatjar fins EL
Poble Més Llunyà de la Comarca per entregar-li una carta urgent a l’alcaldessa.
Podrà viatjar fins allà superant l’altura de les muntanyes? ♫
2. El que has de fer ara és;
llegeix i aprèn:
L’Altura és una de les característiques fonamentals per
definir el so, juntament amb la durada, la intensitat i el timbre.
Fa referència a si els sons són aguts o greus. Un so és més agut si té més
altura i és greu si en té menys. Et sona? Segur que si!
3. L’Agut i el Greu: Escolta tants pics com vulguis aquesta cançó del Senyor Greu i del Senyor Agut https://www.youtube.com/watch?v=aDicETzBbIo està ben atent tant del
vídeo, com de la lletra i com de la melodia, fins que l’aprenguis tota
cantant-la. Ja te la saps tota de
memòria? Doncs anem a estudiar-la:
Ø Veus al vídeo que surten diferents
animals i instruments...? Doncs ara és hora de que agafis un foli i dibuixis la
casa del senyor greu i la casa del senyor agut amb les dues finestretes
corresponents.
OJO! Recorda que els sons greus van a baix i
els sons aguts a dalt!!
Activitat: Cerca uns 4 animals més, 4
instruments més i 4 objectes més per cada finestreta, dibuixa’ls i col·loca’ls
on lis correspongui segons el seu so.
La Intensitat:
1.
Escolta i mira atentament aquest conte sobre Les aventures de Jordiet. En aquest
capítol 2, Jordiet ajuda als veïns del Poble Més Llunyà de la Comarca del Nord
amb un monstre que ara hi viu a la cova del bosc. ♫
2.
Llegeix i aprèn:
La Intensitat és una de les característiques fonamentals per
definir el so, juntament amb l’altura, la durada, i el timbre.
Fa referència a si els so és fort o fluix. Un so és més intens quan és més
fort, i menys intens quan és més fluix.


3. El Fort i el Fluix: Escolta tants pics com vulguis
aquesta cançó del Fort i el Fluix https://www.youtube.com/watch?v=Mfh6dMySREE. Estigues ben atent tant del
vídeo, com de la lletra i com de la melodia, fins que l’aprenguis tota
cantant-la.
Ja te la saps tota de memòria? Doncs
anem a estudiar-la:
Ø
Veus al vídeo
que surten diferents grafies? Una es una espiral grossa que és el Fort i
l’altra és una espiral més petita que és el Fluix. Doncs ara és hora de que
agafis un foli i dibuixis a un costat la grafia del Fort i a l’altra la grafia
del Fluix.
Activitat: Cerca uns 5 animals, 5 instruments i 5 objectes per cada espiral, dibuixa’ls i col·loca’ls i posa-hi el nom on lis correspongui segons la intensitat del so que emeten.
Per exemple: Fort: ambulància.
Dibuixes l’ambulància i a baix o al costat escrius sirenes d’una ambulància).
4. Ara que ja has arribat fins
aquí... Te saps de ben de veres les dues cançons que has après aquesta setmana?
Canta i completa:
♫ EL GREU I L’AGUT ♫
El senyor _________
s'acaba d'aixecar
diu que la seva veu és________________. El senyor Agut no pensa discutir diu que la seva veu s'enlaira fins al cim. |
El senyor Greu
diu que la seva veu
s'enfonsa ben endins com les arrels d'un pi. El senyor _____ comença a estar empipat diu que la seva veu sembla un ocell ____________. |
Jo sóc el greu,
Jo sóc l'________. Jo sóc el _________ I jo l'agut. |
El senyor Greu
rugeix com un ________
diu que la seva veu ressona en tot el bosc. El senyor ________ que no té gens de por diu que la seva veu planeja sobre el bosc. |
♫ FORT I FLUIX ♫
Jo puc
___________ fort,
jo puc
cantar _________
per si
estàs a prop
o per si
estàs ben ________,
|
_______
de mans fort,
pica de
mans fluix.
Pica de
_________ fort,
pica de
peus __________.
|
5. Ara escolta la teva cançó
preferida, posa-la a tot volum i balla-la com mai!!
3r i 4t curs (segon cicle):
Ø Activitat 1:
Recordes què és un pentagrama? Pega un cop d’ull a aquest
enllaç i presta atenció: https://www.youtube.com/watch?v=-mzQXoUv7K4&feature=youtu.be
OJO! No t’oblidis de la clau de sol. Recordes la clau de sol?
Pega una ullada a aquest enllaç per recordar-la: https://www.youtube.com/watch?v=ALDi2fYxSxc
Ara el que has de fer és agafar un foli i dibuixar un
pentagrama amb la seva clau de sol i posa-li totes les notes musicals de
l’escala del Do Major en ordre que sàpigues i escriu a baix el nom de cada una.
Quan ho tinguis fet, ves a aquest enllaç i revisa si ho tens
bé i corregeix: https://www.youtube.com/watch?v=RKjUZAqLKJg
Ø Activitat 2:
Copia a un foli aquests pentagrames amb totes les notes
musicals que hi surten i posa el nom a cada nota: (ves amb compte perquè no
estan ordenades).
Ø Activitat 3:
Recordes l’orquestra? Mira’t i estudia’t bé aquesta
presentació
https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/LVH4kycO6MfRxy i fes primer un esquema o resum petit i, després, dibuixa l’orquestra de forma molt senzilla (sense dibuixar els instruments, només basta posar el nom de les famílies dels instruments) fent semicercles (com un arc de Sant Martí per exemple), indicant on es situa cada família d’instruments que molt bé ho explica a l’enllaç.
https://www.slideshare.net/slideshow/embed_code/key/LVH4kycO6MfRxy i fes primer un esquema o resum petit i, després, dibuixa l’orquestra de forma molt senzilla (sense dibuixar els instruments, només basta posar el nom de les famílies dels instruments) fent semicercles (com un arc de Sant Martí per exemple), indicant on es situa cada família d’instruments que molt bé ho explica a l’enllaç.
Ø Activitat 4:
5è i 6è curs (tercer cicle):
Ø Activitat 1:
Recordes què és un pentagrama? Pega un cop d’ull a aquest
enllaç i presta atenció: https://www.youtube.com/watch?v=-mzQXoUv7K4&feature=youtu.be
OJO! No t’oblidis de la clau de sol. Recordes la clau de sol?
Pega una ullada a aquest enllaç per recordar-la: https://www.youtube.com/watch?v=ALDi2fYxSxc
Ara has de copiar a un foli aquests pentagrames amb totes les
notes musicals que hi surten i posar el nom a cada nota:
Quan ho tinguis tot fet, ves a aquest enllaç i revisa si ho
tens bé i corregeix: https://www.youtube.com/watch?v=RKjUZAqLKJg
Ø Activitat 2:
Com que no sé si teniu o no la flauta a casa, el que farem
serà dibuixar-la! T’enrecordes de com és la teva flauta? La sabries dibuixar
sense tenir-la al davant? I les seves parts, les saps? Dibuixa la teva flauta
dolça i posa-li el nom de les parts. Quan ho tinguis fet, entra aquí i revisa:
Recordes l’enllaç de les notes musicals amb flauta de fa dues
setmanes? Aquí te’l deix perquè tornis a repassar:
Aquí tens una taula de digitacions per a que puguis repassar
també. Si no tens la teva flauta, practica amb el dibuix que has fet i l’enllaç
d’abans.
Taula de
digitacions
Ø Activitat 3:
Recordes l’orquestra? Mira aquesta presentació i fes un
esquema i dibuix senzill sobre l’organització i tipus d’instruments (famílies
d’instruments) d’una orquestra.
Després, entra a aquest enllaç http://www.xtec.cat/trobada/musica/index.htm i fes un petit esquema/resum
de cada instrument que compon una orquestra posant el seu nom i les 3 o 4
característiques més rellevants de cada un.
Ø Activitat 4:
Escolta la teva cançó preferida, posa-la a tot volum i
balla-la com mai!!