lunes, 20 de abril de 2020

SETMANA 2: del 24 al 30 de març


SEGONA SETMANA DE CONFINAMENT:


1r i 2n curs: Has escoltat i vist els vídeos dels enllaços de la setmana passada? Esper que si! Aquí vos en deix un altre de LA PRIMAVERA perquè ara ho treballeu junts aquesta setmana en família a casa i, després, ho pugueu practicar amb les audicions de la setmana passada. A continuació vos explic com treballarem la primavera.

3r, 4t, 5è i 6è curs: Heu anat treballant amb els jocs dels enllaços de la setmana passada? Esper que si! Aquí vos deix un enllaç d’una audició de LA PRIMAVERA perquè ho treballeu junts aquesta setmana en família a casa. A continuació vos explic com treballarem la primavera!

OJO!
ü  Recordau que teniu temps per fer-ho tot. No importa ho faceu aviat i corrent tot en un dia, teniu una setmana per poder anar fent i treballar bé passa per passa.
ü  També, si voleu escoltar les audicions dels altres cursos i treballar-les, doncs endavant! A veure si vos animeu! Són molt xules i alegres!J
ü  També podeu seguir treballant/jugant amb els enllaços de la setmana passada per anar repassant continguts (les notes, els ritmes, etc).


El que heu de fer ara és:  Audició i Reflexió:

1) Ja és primavera!!! Escoltarem en família una audició de la primavera:

1r: “PASTORAL” 6a Simfonia de Beethoven

2n: “LA PRIMAVERA” de Vivaldi,

3r: “EL MATÍ” de Peer Gynt

4t: “DANSA FADA DEL SUCRE” de Txaikovsky

: “EL VALS DE LES FLORS” de Txaikovsky


:VOUS DE PRIMAVERA” de  Johann Strauss


Una vegada l’hagueu vist i escoltat atentament un parell de vegades, el següent pas és;

2) Conversarem en família sobre aquells pensaments, emocions i sentiments que ens ha desprès mentre l’escoltàvem: Primer, cada membre de la família ho escriurà en una graella com aquesta que surt a continuació i, després, haureu de conversar entre vosaltres sobre aquells pensaments, emocions i sentiments que ens ha desprès mentre l’escoltàvem.

v  Què m’he imaginat mentre l’escoltava?
Quan l’escoltava m’he imaginat ...
v  Quins sentiments i emocions m’ha despertat aquesta audició?
Quan l’escoltava m’he pogut sentir ...
v  M’ha agradat o desagradat sentir-me així? Per què?
M’ha agradat/desagradat sentir-me ...
Perquè ...
v  L’obra fa referència a la primavera, puc associar elements de la primavera a aquesta obra?
Puc associar aquesta obra amb la primavera ...
v  Hi ha moments de l’obra que puc imaginar situacions de primavera?
(Què em fa pensar en això? instruments, velocitat, intensitat de la música, ritme...)
Puc imaginar situacions de la primavera com ...



El que heu de fer ara és:  Treball corporal i Moviment:

Tots junts tornarem a escoltar l’audició, aquesta vegada, però, l’escoltarem amb moviment.

1) Tots expressarem amb el cos (cara, mans, braços, cames...) aquells moviments que, sense pensar gaire, em surten de forma espontània.

2) Crear una “coreografia” conjunta.

3) Gravar-nos i fer un vídeo!

4) Analitzar conversant sobre aquests moviments entre tota la família:
Ø  Com ens sentim mentre ens movem? (Tenim vergonya i l’expressem, ens sentim més lliures, ens ajuda a expressar-nos d’una manera diferent a la que estem acostumats?...)



El que heu de fer ara és:  MusicoGrama:

1)      Creem un musicograma en família!
Ara que ja coneixes l’obra bastant bé, us proposem que seguim explorant la nostra creativitat, però ara, amb material manipulable, colors, dibuixos, construccions...
I, què és un musicograma? Entreu a aquest enllaç per tenir una idea... https://islamusica.es/musicograma-para-ninos/
Es tracta que entre tots construïu la música que hem escoltat com si fos una història a partir de dibuixos o en 3 dimensions, exploreu totes les possibilitats!
Ara ho pots practicar tot amb altres audicions que trobaràs a aquest enllaç: 
http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/MUSICA/escoltem2.htm
Esper vos animeu!


Penseu que m'heu d'enviar les feines per poder-les corregir a evajipo@gmail.com

Una aferrada ben forta!! Tot anirà bé!!! ©