1r i 2n
curs: Has escoltat i vist els
vídeos dels enllaços de la setmana passada? Esper que si! Aquí vos en deix un
altre de LA
PRIMAVERA perquè ara ho treballeu junts aquesta setmana en família a casa i, després, ho pugueu
practicar amb les audicions de la setmana passada. A continuació vos explic com
treballarem la primavera.
3r, 4t, 5è
i 6è curs: Heu anat
treballant amb els jocs dels enllaços de la setmana passada? Esper que si! Aquí
vos deix un enllaç d’una audició de LA PRIMAVERA perquè ho treballeu junts aquesta
setmana en família a casa. A
continuació vos explic com treballarem la primavera!
OJO!
ü Recordau que teniu temps per fer-ho tot. No
importa ho faceu aviat i corrent tot en un dia, teniu una setmana per poder
anar fent i treballar bé passa per passa.
ü També, si voleu escoltar les audicions dels
altres cursos i treballar-les, doncs endavant! A veure si vos animeu! Són molt
xules i alegres!J
ü També podeu seguir treballant/jugant amb els
enllaços de la setmana passada per anar repassant continguts (les notes, els
ritmes, etc).
El que heu de fer ara
és: Audició
i Reflexió:
1) Ja és
primavera!!! Escoltarem en família
una audició de la primavera:
1r: “PASTORAL” 6a Simfonia de Beethoven
|
2n: “LA PRIMAVERA” de Vivaldi,
|
3r: “EL MATÍ” de Peer Gynt
|
4t: “DANSA FADA DEL
SUCRE” de Txaikovsky
|
5è: “EL VALS DE
LES FLORS” de Txaikovsky
|
6è: “VOUS DE PRIMAVERA” de Johann Strauss
|
Una vegada l’hagueu
vist i escoltat atentament un parell de vegades, el següent pas és;
2) Conversarem en família
sobre aquells pensaments, emocions i sentiments que ens ha desprès mentre
l’escoltàvem: Primer, cada membre de la família ho escriurà en una graella com aquesta que surt a
continuació i, després, haureu de
conversar entre vosaltres sobre aquells pensaments, emocions i sentiments
que ens ha desprès mentre l’escoltàvem.
v Què m’he imaginat mentre l’escoltava?
|
Quan l’escoltava m’he imaginat ...
|
v Quins sentiments i emocions m’ha despertat
aquesta audició?
|
Quan l’escoltava m’he pogut sentir ...
|
v M’ha agradat o desagradat sentir-me així?
Per què?
|
M’ha agradat/desagradat sentir-me ...
Perquè ...
|
v L’obra fa referència a la primavera, puc
associar elements de la primavera a aquesta obra?
|
Puc associar aquesta obra amb la primavera ...
|
v Hi ha moments de l’obra que puc imaginar
situacions de primavera?
|
(Què em fa pensar en això? instruments,
velocitat, intensitat de la música, ritme...)
Puc imaginar situacions de la primavera com ...
|
El que heu de
fer ara és: Treball corporal i Moviment:
Tots junts
tornarem a escoltar l’audició, aquesta vegada, però, l’escoltarem amb moviment.
1) Tots expressarem
amb el cos (cara, mans, braços, cames...) aquells moviments que, sense
pensar gaire, em surten de forma espontània.
2) Crear una “coreografia” conjunta.
3) Gravar-nos
i fer un vídeo!
4) Analitzar conversant
sobre aquests moviments entre tota la família:
Ø
Com ens sentim mentre ens movem? (Tenim
vergonya i l’expressem, ens sentim més lliures, ens ajuda a expressar-nos d’una
manera diferent a la que estem acostumats?...)
El que heu de fer ara és: MusicoGrama:
1)
Creem un
musicograma en família!
Ara que ja
coneixes l’obra bastant bé, us proposem que seguim explorant la nostra
creativitat, però ara, amb material manipulable, colors, dibuixos,
construccions...
I, què és
un musicograma? Entreu a aquest
enllaç per tenir una idea... https://islamusica.es/musicograma-para-ninos/
Ara ho pots practicar tot amb altres audicions que trobaràs a aquest
enllaç:
http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/MUSICA/escoltem2.htm
http://www.ceip-diputacio.com/CI%201r%20i%202n/MUSICA/escoltem2.htm
Esper vos animeu!
Penseu que m'heu d'enviar les feines per poder-les corregir a evajipo@gmail.com
Una aferrada ben forta!! Tot anirà bé!!! ©